Folkekirkens IT » Begravelse » Servicevinduer - Driftinfo

Planlagte servicevinduer og driftsinformation

Driftsproblemer 29-6-2017 er løst

Der kan indsendes anmodninger igen via bedemandssystemer og via borger.dk. Fejlen blev løst fredag 30-6-2017.

Driftsproblemer - vent med at indsende anmodninger (29-6-2017)

Vi er kl. 14.22 (torsdag 29-6-2017) blevet informeret om, at der er driftsproblemer i KMD. Dette gør, at der ikke kan indsendes anmodninger fra www.borger.dk eller fra bedemandssystemer. Vi melder ud her og på mail, når det er løst.

Fejl i anmodninger nu løst

Fejlen, der opstod 9. juni og resulterede i, at anmodninger ikke kunne sendes igennem til begravelsesmyndigheden, er nu løst (12-6-2017). Der kan nu igen sendes anmodninger fejlfrit.

Der kan ikke sendes anmodninger (12-6-2017)

Bedemænd kan ikke sende anmodninger og får en fejlbesked. Vi arbejder på en løsninger og skriver her på siden, når det er løst. Fejlen er formodentlig opstået fredag 9. juni. Fejlen gælder både indberetninger via bedemandssystemer og via www.borger.dk, og der er lagt besked på borger.dk.

System til anmodninger er kortvarig nede lørdag 20-5 og søndag 21-5-2017

På grund af en opdatering af systemet til indberetning af anmodninger om begravelse og ligbrænding, kan man opleve, at systemet ikke er tilgængeligt både lørdag 20-5 og søndag 21-5 i tidsrummet mellem kl. 6-9 om morgenen. Anmodninger, der indberettes via borger.dk kan ligeledes blive berørt, og der bliver lagt besked på borger.dk.

Status (10-4-2017)

Efter sidste uges tekniske problemer med indsendelse og signering af anmodninger, er det således godt med en status. Fejl blev løst i sidste uge, og der er ingen fejl nu (10-4-2017, kl. 11:30).

Fejl i indberetning af anmodninger (5-4-2017)

Der er fejl i indberetningen af anmodninger, som viser sig ved, at der ikke kommer en kvittering på deres indberetninger, og at de ikke kommer videre til signering. Fejlen bliver der arbejdet på i KMD (Capevo), og vi melde her på siden, når fejlen er løst.

Vi anbefaler, at de anmodninger der er forsøgt indsendt, bliver indtastet igen, når fejlen er udbedret! 

Løst 13/2: PersonSAG kan være ustabil mellem 16 og 20.

Kan man i tidsrummet ikke sende en begravelsesanmodning ind, er der efter alt at dømme tale om ganske kortvarige udfald.

PersonSAG fungerer igen (19/12)

Problemerne i forbindelse med nedbruddet den 15/12 er ved at være løst. PersonSAG fungerer. Dødsattester modtages digitalt igen.

Løst: PersonSAG og flere systemer i Kirkenettet ramt af nedbrud (18/12)

Da nedbruddet af 15/12 fortsat ikke er løst, må vi supplere:

Nedbruddet omfattede ikke alene PersonSAG, men også flere andre systemer, heriblandt e-mailsystemet. Vi modtager ikke dødsattester fra Sundhedsdatastyrelsen (Deres driftsinfo finder du på http://services.nsi.dk/Driftstatus.aspx)

Det vil sige:

  • Sager kan kun behandles, hvis papirdødsattesten når frem til begravelsesmyndigheden
  • Har I sendt en e-mail til en bruger af Kirkenettet, kan I ikke påregne, at vedkommende har modtaget denne.

 Vi kan desværre ikke oplyse, hvornår det forventes løst.

Løst: Personsag er nede (15/12 kl. 13.50)

Det skyldes en fejl på en server. Der kan derfor ikke indberettes anmodninger. Vi fjerner denne besked, når det er løst. 

Dødsattester udebliver 25/11-28/11 (Normal drift er genoptaget)

Den 29/11 modtager PersonSAG fortsat ikke dødsattester. Vi forventer ikke normal drift før en gang i løbet af 30/11.

Vi er blevet varslet om, at der ikke vil blive indlæst dødsattester fra fredag den 25/11 om morgenen til mandag den 28/11 om morgenen. For at kunne foretage sagsbehandling vil begravelsesmyndigheden derfor i mange tilfælde have brug for dødsattesten på papir.

----

PersonSAG og begravelsesindberetning er utilgængelig den 24/11 kl. 6-7 pga. serverflytning.

 ----------------

Tidsrum, hvor server kan være nede kortvarigt

Den 3. tirsdag mellem kl. 21-23 i hver måned vil der være en kortvarig nedetid i forbindelse med opdateringer på server.

----------------

Husk at installere sidste nye Java version

Ved problemer med anvendelse af selvbetjeningen om begravelse/ligbrænding på www.borger.dk vær da venligst opmærksom, at have installeret sidst nye Java version, Internet Explorer version fra og med version 9 og deaktivér blokering for pop-up vinduer. Anvend evt. Chrome eller Safari som browser.

 

Evt. henvendelser til Capevo om den tekniske løsning sker for egen regning!